Posiadanie własnego telefonu komórkowego to prawdziwy przywilej obecnych czasów. Można w każdej chwili skontaktować się z innymi osobami. Przydaje się to szczególnie kiedy potrzebny jest kontakt natychmiast. A przecież są takie sytuacje kiedy zwlekanie jest niewskazane.
Uwagi do operatora
Czasami problemem może być słaby zasięg w telefonie. Jak temu zapobiec? Należy przede wszystkim sprawdzić jak wygląda kwestia zasięgu w wybranych sieciach komórkowych w miejscu zamieszkania. Oczywiście najczęściej z telefonu komórkowego korzysta się właśnie poza domem. Jednak również w domu warto mieć dobry zasięg. Zatem kwestia sprawdzenia zasięgu w miejscu swojego zamieszkania wydaje się priorytetowa. Warto zrobić to przed wybraniem określonego operatora. Są takie miejsca, gdzie zasięg jest po prostu słaby. Na mapie Polski wciąż takie miejsce się znajdują. Warto też zapytać operatora czy planuje jakieś zmiany w tym zakresie. Być może inicjatywa użytkowników zmotywuje operatora do podjęcia pewnych działań. Warto, aby użytkownicy zgłaszali wszelkie problemy do operatora. Najczęściej zdarza się, że ludzie w milczeniu cierpią i narzekają na forach internetowych, a do operatora finalnie nie trafia żadna skarga. W ten sposób operator nie może zareagować i nic się nie zmienia. Dlatego też ludzie powinni swoje uwagi zgłaszać w pierwszej kolejności do operatora.
Siła przekonywania operatora
Każdy operator sieci komórkowej stara się przekonać potencjalnych klientów, że jest najlepszy. Oferta jest ciągle udoskonalana i aktualizowana. Ceny wydają się być obecnie bardzo korzystne. Nielimitowane rozmowy i sms-y to już niemalże standard. Operatorzy starają się, aby klienci byli jak najbardziej zadowoleni z ich usług. Jeżeli klient chce zmienić operatora, nagle pojawia się jeszcze lepsza oferta. Sprzedawcy są przeszkoleni jak zachowywać się w takich sytuacjach. Rozmowy sprzedażowe prowadzone są na bardzo wysokim poziomie. Jeżeli klient chce odejść, przekonuje się go, że nie jest to najlepszy pomysł. Nagle pojawia się jeszcze lepsza cena. Może też pojawić się lepsza oferta. Lepszy telefon, nielimitowane rozmowy i inne przywileje w dobrej cenie.
Telefon dla dziecka
Jeżeli rodzic daje swojemu dziecku telefon komórkowy, powinien zadbać o to, aby dziecko korzystało z tego telefonu w bezpieczny sposób. Przede wszystkim powinny zostać zablokowane pewne nieodpowiednie dla dzieci strony. Rodzic powinien te strony osobiście zablokować albo skorzystać ze specjalnego programu do kontroli rodzicielskiej. W ten sposób dziecko będzie mogło bezpiecznie korzystać z tego sprzętu. Oczywiście niezależnie od tego dziecko i tak może zobaczyć pewne niewłaściwe treści na przykład w szkole, na telefonie kolegi czy koleżanki. Dobrze jest jednak, jeżeli dziecko ma swój telefon i w każdej chwili może zadzwonić do rodzica. To czy dziecko dostaje telefon czy też nie zależy od indywidualnej decyzji rodziców. W każdym domu są co do tego inne ustalenia. Warto, aby rodzice zawsze kierowali się rozsądkiem.