gizchina.com.pl

Biznes IT Marketing

Obsługa informatyczna firm
IT

Obsługa informatyczna firm – jak jest świadczona i czy warto ją wybrać?

Przedsiębiorstwo nie musi mieć własnego działu IT, aby mieć stałe wsparcie informatyków. Poznaj bliżej ofertę polegającą na obsłudze informatycznej!

Koszty związane ze stworzeniem oraz utrzymaniem działu informatycznego mogą być bardzo wysokie. Właśnie dlatego firmy, które nie mogą sobie na to pozwolić, coraz częściej wybierają pomoc w formie outsourcingu. Oferowana wtedy obsługa informatyczna pozwala na uzyskanie szybkiego i skutecznego wsparcia, które prowadzone jest przez doświadczonych informatyków. Gdy również zastanawiasz się nad wyborem tego typu obsługi, zobacz najważniejsze informacje na jej temat. 

Na czym polega obsługa IT firm?

Termin jak obsługa informatyczna firm odnosi się do rodzaju usługi informatycznej, która polega na pomocy w sprawach IT. Jest ona bardzo szeroka, ponieważ może obejmować różne czynności, co również powoduje, że jest tak wszechstronna i efektywna.

W ramach usługi tego typu przedsiębiorstwo nawiązuje współpracę z zewnętrzną firmą informatyczną. Współpraca ta odbywa się na zasadzie outsourcingu, czyli obsługa informatyczna dostępna jest w ramach regularnych, zwykle comiesięcznych opłat.

Wsparcie to jest bardzo wygodną i dodatkowo niedrogą alternatywą dla własnego działu IT, dlatego też jest ono bardzo popularne wśród firm zaliczających się do sektora MŚP – wskazuje przedstawiciel firmy ITCenter, która również świadczy usługi informatyczne dla klientów biznesowych.

W jakich formach świadczona jest obsługa informatyczna?

Aktualnie obsługa informatyczna może być prowadzona w kilku formach, dlatego przed zdecydowaniem się na takie wsparcie warto zapoznać się z nimi bliżej.

1. Help desk informatyczny

W większości przypadków obsługa informatyczna firm odbywa się za pomocą help desku. Polega ona wtedy na udzieleniu wsparcia przez telefon lub internet, dlatego też wizyta informatyka na miejscu nie jest wtedy konieczna. Taka obsługa informatyczna jest dostępna również przez 24 godziny na dobę.

Help desk informatyczny może polegać wtedy na instruowaniu pracownika, by wykonał on konkretne czynności, ale również może obejmować zdalny dostęp do komputerów, systemów informatycznych przez informatyka.

2. Obsługa informatyczna na miejscu

Drugą formą, w jakiej prowadzona jest obsługa informatyczna, jest pomoc odbywająca się bezpośrednio w firmie. Wtedy informatyk dojeżdża na miejsce i może wykonać niezbędne prace, na przykład polegające na przygotowaniu sieci, jej konfiguracji, usuwaniu usterek sprzętowych i systemowych.

Taka obsługa informatyczna firm prowadzona jest głównie wtedy, gdy zastosowanie help desku nie jest możliwe i konieczna jest osobista interwencja. Wiele firm prowadzących obsługę oferuje też pomoc 24 godziny na dobę, z szybkim czasem reakcji.

Obsługa informatyczna firm – jakie usługi obejmuje?

Najczęściej obsługa informatyczna firm obejmuje poniższe rodzaje usług, które dostępne są dla klientów biznesowych:

  • Sieci informatyczne – pracownik może stworzyć odpowiednią sieć i następnie ją odpowiednio skonfigurować.
  • Oprogramowanie, systemy informatyczne – obsługa informatyczna obejmuje wykonanie ich instalacji, a także konfiguracji.
  • Usterki – pracownik IT zajmuje się wtedy diagnozowaniem oraz naprawą usterek dotyczących zarówno sprzętu, jak i programów, systemów informatycznych, na przykład w przypadku problemów z obsługą.
  • Bezpieczeństwo – obsługa informatyczna firm włącza w tym przypadku usługi jak stworzenie polityki bezpieczeństwa, przeprowadzanie kopii bezpieczeństwa, ochrona firmy przed cyberatakami.
  • Szkolenia – informatycy mogą przeprowadzić szkolenia pracowników w zakresie obsługi konkretnych urządzeń albo programów.
  • Doradztwo – firma informatyczna doradza klientom w zróżnicowanym zakresie, między innymi w ramach doboru odpowiedniego sprzętu, oprogramowania, usług internetowych.

Czy warto zdecydować się na obsługę informatyczną firmy?

Obsługa informatyczna firm niesie za sobą zróżnicowane korzyści. To nie tylko większa efektywność działania firmy, ale też jej większe bezpieczeństwo, również w obliczach potencjalnych kryzysów.

Jednocześnie usługa tego typu wyróżnia się przystępnymi cenami, dlatego jest ona bardzo dobrym wyborem dla firm, które nie mogą pozwolić sobie na zatrudnienie informatyka.